Možná se máte právě zastavit, vyčistit mysl a řešit priority

 

 

Možná se máte právě zastavit

Každý podnikatel, který řídí vlastní firmu, se musí občas zamýšlet nad tím, zda je jeho nasměrování správné a zda pracuje efektivně. Například: Jak se můžu vylepšit? Jak jasněji definovat cíl, získat čas pro sebe, zbavit se napětí a stresu?

Možná se máte právě zastavit, vyčistit mysl a řešit priority.

Manažeři si také kladou otázky ohledně zlepšení komunikace a vedení lidí. Pokud se této reflexi věnují pravidelně a mají někoho, kdo na zodpovídání otázek dohlíží, bývají úspěšní. Samozřejmě se objevují i další dotazy: Jak efektivněji využívat čas? Jak učinit rychlou změnu? A další. Jistě, k dispozici jsou všeobecné poučky. Diskutabilní ovšem je, jak a zda vůbec pomohou Vám osobně…

Moudře o tom promlouvá Konfucius: „Je lepší položit otázku a vypadat hloupě pět minut, než se vůbec nezeptat a být hloupý celý život.“

Bylo, nebylo, jednoho manažera trápila řada věcí. Byl nešťastný v práci, protože se mu úkoly množily a množily. Jakmile jeden skoro dokončil, přibylo pět dalších.

V té době mu také šéf chtěl snížit plat a on měl pracovat víc za nižší mzdu. A co bylo zarážející, šéf na něho přesouval stále větší zodpovědnost, protože se rozhodl trávit většinu času v teplých krajích. Stěžoval si, jak je to nepohodlné, když jeho manažer není k dispozici na telefonu z důvodu časového posunu.

Proto manažer, aby předešel nedorozuměním, začal brát šéfovy telefony i večer a pracoval do půlnoci. Jeho osobní život šel stranou. Kvůli nočním telefonátům se šéfem neměl čas na realizaci vlastních snů – osamostatnění a nastartování nového podnikání.

Jednoho dne, když byl manažer zavalen různými úkoly, které musel zvládnout, přišel šéf s dalším zadáním. Manažer mu odpověděl: „Ano, rád udělám práci, o kterou mě žádáte.“ A ukázal na plný stůl rozdělaných projektů. „Udělejte však i vy něco pro mě a vyberte, který z těchto rozpracovaných úkolů chcete nahradit. Vysvětlete vedoucímu oddělení, proč je tato nová práce důležitější než ta předešlá. Když mi pomůžete některý úkol z hromádky odstranit, vypořádám se na oplátku s vaší prací.“

Šéf se podíval na přetékající hromady složek mého manažera. Věděl, že není lenoch. Vždy pracoval rychle a efektivně. Pokusil se na celou situaci podívat z jiné perspektivy. Uvědomil si, že musí ocenit, kolik práce už jeho podřízený zvládl. Požádal tedy jiného zaměstnance, aby se věnoval novému úkolu.

A jak to dopadlo s naším manažerem?

Náš manažer si uvědomil, že pro svou zaneprázdněnost ani neví, co si myslet. Zatoužil dostat se z práce, sednout si někam s šálkem čaje a vypracovat seznam priorit – nejdůležitějších věcí, které musí udělat. Pochopil totiž, že čas je všechno, co má. Rozhodl se, že s ním bude mnohem lépe hospodařit.

Především se domluvil se šéfem, že večer vypne telefon. Díky tomu může pořádně spát a spřádat ve svém podvědomí vlastní sny, aniž by měl noční můry o nesnesitelných požadavcích nadřízeného, který pobývá v teplých krajích. Pak se pokusí udělat první kroky na své vlastní cestě.

Někdy je opravdu nutné zastavit se, vyčistit mysl od nashromážděných problémů a řešit své priority.

Zamyslete se i Vy nad tím, co Vám říká vnitřní hlas, čemu dáváte přednost. Je to, co jste dělali dosud, opravdu tak důležité? Pokud ne, můžete to změnit? Jaké jsou Vaše hlavní úkoly, které potřebujete začít dělat ihned, abyste splnili své sny a žili celkově šťastnější život? Co není, a co naopak je důležité, abyste se dostali ke svým cílům?

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.

    • Odběr novinek

      Chcete dostávat upozornění na nové články a zajímavé tipy z mojí praxe?

    • Kategorie