Jak můžete zlepšit vedení lidí a co mít na paměti?

 

Jak zlepšit vedení lidí

Jak zlepšit vedení lidí.

Jak můžete pomoci lidem, které vedete, a dosáhnout tak lepších výkonů?

Dnes se zamyslíme nad tím, jak se stát respektovanou vůdčí osobností, která motivuje zaměstnance k lepším výkonům a vyššímu nasazení.

Patříte k těm manažerům, kteří šetří s pochvalou, i když zaměstnanci odvádějí dobrou práci? Říkáte si, že jsou za ni přece placeni? Myslíte si, že úspěch společnosti/firmy závisí jen na skvělém leaderovi, nebo na nasazení a práci všech?

Pocity zaměstnanců se v každém případě promítají do úspěchu celé společnosti, protože jejich energie je součástí firmy a pohání ji k lepším výsledkům. I když majitel či manažer definuje cíl, ví, kam směřuje a srovná si hodnoty, nedosáhne na metu úspěchu sám. Stejně tak mají zázemí špičkoví sportovci, závodníci. Stojí-li na stupínku vítězů, vědí, že by to bylo nemyslitelné bez podpory jejich týmu.

Dalším příkladem je funkce našeho těla. Copak může hlava říci rukám, že je nepotřebuje, a nohám, že jsou zbytečné? Každý kousek našeho těla, byť zdánlivě bezvýznamný a zbytečný, má svou nezastupitelnou roli. Jednou jsem doma pospíchala kolem rohu a skopla si „bezvýznamný” malíček na noze. Do té doby jsem ani nevěděla, že ho mám. A pak, nejenže jsem nemohla obout boty, ale při došlápnutí mě to bolelo a ztrácela jsem stabilitu. Dosud prakticky nepoužívaná a zdánlivě nedůležitá část těla dávala o sobě významně vědět…

Dobří majitelé a manažeři vytvářejí pohodu a dobrou energii

Zaměstnanci nemohou být bez leadera, a ten to nedá sám bez práce ostatních. Potřebují se navzájem, každý má své místo. Pokud má majitel nebo manažer zájem o starosti zaměstnanců či podřízených a oceňuje jejich práci, vytváří tím pozitivní energii a pocit sounáležitosti, který je může posunout dál.

Všudypřítomný strach, zbytečná byrokracie, neznalost cíle a priorit bez pocitu sounáležitosti a vlastní hodnoty, touhy vytvářet něco zajímavého, není efektivní a motivující. Použijeme výše uvedený příklad. Pokud máme na těle všechno zdravé a funkční, nevěnujeme tomu pozornost. Stačí si zranit malíček na noze, a najednou tělo ztrácí rovnováhu, objeví se nepříjemnosti a komplikace.

Živým organismem je i firma. Může jako někteří jedinci pouze přežívat, nebo také dosahovat excelentních výsledků. Záleží jen na vás, kam se chcete dostat, jakou pozici chcete zaujímat, ale rozhodně platí, že s dobrým slovem a oceněním to jde lépe.

Uznání a zájem produkuje pozitivní energii, která posouvá firmu dál, vytváří spokojené zaměstnance, a takoví lidé pak dělají firmě dobrou reklamu.

Mohlo by se zdát, že stačí, pokud ve firmě všichni „táhnou za jeden provaz“, ale důležitý je také jeden směr. Pokud je energie ve firmě negativní a část lidí se provazu jen drží, nebo táhne opačným směrem, stane se to brzdou, zpomalením či znemožněním úspěchu všech.

Praktické příklady

Jakými způsoby chválíte a projevujete zájem o své zaměstnance Vy? Napište, jak to vidíte. Uvádím několik příkladů pro inspiraci a těším se na další tipy od Vás.

· Všimla jsem si, že jste kolegovi ukázal, jak zpracovat nové podklady. Oceňuji vaši aktivitu.

· Obraťte se na mě, pokud si s něčím nebudete vědět rady. Váš úspěch je pro mě velmi důležitý.

· Chtěl jsem Vám to říct rovnou. Všem na poradě se líbila Vaše prezentace. Bezva práce!

· Co pro Vás mohu udělat k dosažení Vašich cílů?

 

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.

    • Odběr novinek

      Chcete dostávat upozornění na nové články a zajímavé tipy z mojí praxe?

    • Kategorie