Jak mít nejlepší firmu?

 

Jak mít nejlepší firmu

 

Jak mít nejlepší firmu je podobné, jako umět uvařit nejlepší guláš. Pokud máte dobrý cíl, plán a vše děláte srdcem, výsledky se zaručeně dostaví.

A jak jste na tom Vy? Zeptejte se sami sebe: Jste osobnost, kterou je hodno následovat? Charakterizuje Vás odhodlání, nadšení, stále se zajímáte o nové možnosti? Máte inovativní myšlení, hledáte udržitelnou výhodu a zisk? Považujete změnu za vzrušující?

Pokud jste na tyto otázky odpověděli převážně ANO, blahopřeji. Máte pozitivní vliv na sebe i své okolí. Tvoříte hodnoty, které mají kladný dopad na lidi a dávají smysl.

Možná jste však jen člověk na vedoucím místě zaměřený prioritně na zisk. Ten je samozřejmě důležitý, ale jako základní motivace nestačí. Nutné je mít cíl a plánovat jednotlivé kroky, které postupně uskutečníte, protože nic nepřijde samo jen tak. Když se budete „zuby nehty“ držet stávajícího myšlení a postupů, brzy Vás předběhne konkurence.

Růst podnikání zajistíte jedině tak, že vytvoříte nové produkty a služby, najdete nové trhy, technologie a metody, zvýšíte efektivitu. Mnohdy i malá změna zaměření rozhoduje o tom, kdo zasáhne cíl. Ovšem, pokud cíl nedefinujete, nikdy ho nedosáhnete. V takovém případě je všechno jedno. Jak říká stará moudrost: Pro toho, kdo neví, kam pluje, není žádný vítr příznivý.

Podnikání je nikdy nekončící práce, vědomé hledání způsobů, jimiž lze zaujmout

Přirozeně, máte-li na zřeteli zákazníky, klienty a jejich spokojenost, je zisk neoddělitelnou součástí vaší snahy. Možná se Vám to bude zdát v dnešní době zastaralé, ale pokud si máte vybrat mezi domem a domovem, kdy dům je funkčně zařízené místo na přespání, a v domově jsou navíc lidé, na nichž Vám záleží, pro které místo se rozhodnete?

Další příklad je naše domácí vaření. Moje maminka umí dobře vařit, vždy jsme měli co jíst, postarala se i o velké rodinné oslavy. Všichni se zdáli spokojení. Ale pokud vařil můj otec, bylo to diametrálně odlišné. Hmm, přímo jedna báseň! Ačkoliv používal stejnou kuchyni, stejné suroviny, dělal vše s plným nasazením a srdcem. Guláš, který uvařil, nebyl jen tak nějaký guláš, ale GULÁŠ – SYMFONIE! Člověk nejenže uspokojil hlad, ale také si užíval tu skvělou chuť a báječnou vůni. Ovšem pro toho, kde neznal variantu B (otcův přístup), byla v pořádku i varianta A.

Chcete přežívat, nebo žít?

A tak se ptám: Řídíte svou firmu se zaměřením na produkty, držíte se v zajetých kolejích jako většina ostatních, anebo vylepšujte způsob nabídky, rozsah služeb a hledáte nové cesty, nové příležitosti, jak se zlepšit? Něco víc, co opravdu zaujme zákazníka?

Stejně jako v přírodě neexistuje stagnace, buď rostlina roste a rozvíjí se, nebo uschne, tak i v businessu platí, že kdo neinovuje, zakrní a upadá. Chcete přežívat, nebo žít?

 

 

 

 

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.

    • Odběr novinek

      Chcete dostávat upozornění na nové články a zajímavé tipy z mojí praxe?

    • Kategorie